29 Mayıs 2013 Çarşamba

Erkek Gözünden: Jil Sander - Sun Men

Artık erkekler de kendine bakıyor, bakım ürünleri alıyor. Kendi arkadaş çevremdeki erkekleri bakım ürünü almaları konusunda genelde ben yönlendiririm ya da sahip oldukları bütün ürünler benim hediyemdir :) Eskiden parfüm sıkan, krem süren erkeklerler tuhaf karşılandırdı ama neyse ki bu zihniyet aşılıyor, erkekler dış görünüşlerine daha çok önem veriyor. Bazı blog'larda erkeklerin kozmetik üzerine yazılarını görüyorum ve okumaktan çok keyif alıyorum. Ben de bundan sonra blog'umda "erkek gözünden" diye bir bölüm açmaya ve çevremdeki erkeklere kullandıkları ürünlerin yazılarını yazdırmaya karar verdim. Umarım keyif alırsınız :)
İlk yazı, kendi deyimiyle "benden önce sadece limon kolonyası kullanan" yakın arkadaşım Onur'dan. Laf aramızda, ben bile bu kadar güzel bir inceleme yazamazdım ;)

-----
Jil Sander Sun Men

Jil Sander’in erkek kullanımına sunduğu bir yaz parfümü. Tam anlamıyla yazı hatırlatıyor.

Parfüm, hemen hemen bütün yaz parfümlerinde olduğu gibi turunçgil notalarıyla açılıyor. Ardından nutmeg ve vanilya ile kremsi bir hal alıyor. Vanilyadan kaynaklanan bu tatlılığa orta notalarda kakule de katılıyor ve baharatımsı bir hal alıyor. Ancak burnu çok yormayan ve baharat denince hemen akla gelen insanın içini bayan o bilindik baharat kokusu değil. Çok hafif.
Başlangıç ve orta notaların bu gidişatına dip notalarda sandal ağacı eşlik ederek parfüm son halini alıyor ve tenden bu şekilde ayrılıyor. Turunçgil ve kremsi vanilya/nutmeg kokusu parfümün esasını teşkil ediyor izlenimime göre. Birkaç yerde bu parfüme “güneş yağı” kokusu denildiğini de okumuştum. İnsanların aklında direkt yaz çağrışımı yapmak istemişler ve bunu da gerçekten başarmışlar. Tam anlamıyla yazı hatırlatan bir koku. 



Parfümle ilgili yorumlarıma gelecek olursam. Her ne kadar erkek parfümü olarak lanse edilse de tipik maskülen parfümlerden değil. Hatta hiç değil. Öyle ki üzerindeki “Men” ibaresi olmasa pekâlâ bir kadın parfümü, en azından unisex parfüm olarak da satışa sunulabilirmiş.  Bu bağlamda sadece erkeklerin değil, kadınların da alıp kullanabileceklerini düşünüyorum. 


Parfümün kalıcılık ve farkedilebilirlik açısından çok iyi olduğunu söyleyemeyeceğim. Parfümü sıktıktan bir saat sonra kokusunu almayacaksınız büyük ihtimalle. Yaz mevsimindeki parfümlerin geneline has bir özellik aslında, tıpkı farkedilebilirliğin düşük olması gibi. Parfümü bu konuda fazla eleştirmemek lazım bana göre. Ancak bu konuda eklemek istediğim bir husus, Jil Sander Sun Men, daha çok gece kullanımına uygun bence. Örneğin bir yaz gecesi spor kıyafetlerle arkadaşlarınızla buluşmaya gideceksiniz eğer  sizin için biçilmiş kaftan. Yani gündüz kullanımı ile gece kullanımı arasında bariz fark var ve bunu siz de hissedeceksiniz. Hatta bazı forumlarda parfümün “playboy parfümü” olarak nitelendirildiğini de belirtmiş olayım :) 


Fotoğrafta görüldüğü üzere parfümün yarısına kadar geldim, yani genel itibariyla memnunum diyebilirim Yaz mevsimini bu şişeyle geçireceğim büyük ihtimalle. Bu şişe bitince yenisini alır mıyım peki? Zannetmiyorum.

Peki bu parfümü öneriyor muyum? Elbette. Zira herkesçe bilinmeyen bir koku. Bu bir avantaj, herkes gibi kokmayacak, çoğu kişi kokunuzu merak edecek, -özellikle karşı cins- ve tipik yaz parfümlerinden birini kullanmamış olacaksınız. Yaz mevsiminde yazı hatırlatan notalarıyla dikkat çekeceksiniz. Bilindik parfümlerden sıkılan ve farklılık arayanlara tavsiye edebilirim.


Fiyat açısından değerlendirmem ise şu şekilde; bilindik parfümeri zincirlerinden almanızı tavsiye etmem. Çünkü fiyatı biraz yüksek. İnternetten oldukça uygun fiyatlara sipariş edebilirsiniz. Yine de fiyatının bilindik erkek parfümlerinden  daha yüksek olduğunu söyleyebilirim.
Son olarak parfüm 125 ml’lik şişede EDT olarak geliyor, günlük kullanım için en az 5-6 fıs sıkmak gerekiyor. Buna rağmen bir şişe parfümün bütün yaz boyunca yeteceğini düşünüyorum.


ONUR.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis