26 Nisan 2013 Cuma

Bir Doa Kozmetik Yazısı

Bu yazımda Doa Kozmetik'in birçok ürününe değineceğim ve yazının sonunda da bir takım memnuniyetsizliklerimi belirteceğim için böyle bir başlığı uygun gördüm.

Doa Kozmetik'i blog'lar sayesinde tanıdım, üslupları, "yoğurdum ekşi" deyişleri hoşuma gitti, herkese önerdiğim, sık sık kontrol ettiğim sitelerden biri haline geldi.

Kendilerinden alıp da memnun kalmadığım ürün olmadı şimdiye kadar. Bendeki ürünleri şunlar:

- Shea Butter: Dudaklarım için kullanıyorum genelde. Çok güzel nemlendiriyor. Yaralarıma, kesiklerime de sürüyorum, acısını alıyor.
- Argan Yağı: Saçlarımı kurutup taradıktan sonra saçlarıma sürüyorum 1-2 damlasını. Yapış yapış yapmıyor, ağırlık hissi vermiyor. Saçlarımı besliyor ve yumuşatıyor.
- Keratinli Saç Bakım Maskesi: Son zamanlarda kullandığım en iyi saç bakım ürünü! Doa Kozmetik bir ara bu ürünü sadece hediye olarak yolluyordu, ama artık satışta. Çok beğendiğim için 2 tane aldım. Ürünün yanında gelen kağıtta ürünü nemli saç uçlarımıza sürdükten sonra geniş aralıklı tarakla tarayıp en az 3 saat bekletmemiz gerektiği yazıyor. Ne kadar bekletirseniz o kadar yumuşak oluyor. Hatta ben işi abartıp, maskeyi uyguladıktan sonra saçlarımı toplayıp spor salonuna gidiyorum. Hem maske saçlarımda bayağı beklemiş oluyor hem de dönüşte duş alacağım için bir taşla iki kuş vurmuş oluyorum :)
Herkes farklı bir şeye benzetiyor ama bence maske çörek otu gibi kokuyor, bu bazılarını rahatsız edebilir ama benim çok hoşuma gidiyor. Saçlarınızı yıkadıktan sonra kokunun birazının kaldığı oluyor.
Saçlarımı yumuşacık yapıyor bu ürün. Haftada 1-2 kez kullanıyorum.
- Hindistan Cevizi Yağı: Önceleri kuru saçlarıma uyguluyordum, yapış yapış bir his veriyordu. Şimdi saç maskesi niyetine kullanıyorum, yumuşacık yapıyor saçlarımı. Bitmek üzere, yenisini alacağım elbette.
- Besleyici Saç Bakım Kremi: Pompalı şişesi çok pratik. Bu da, Doa'nın diğer ürünleri gibi saçlarımı yumuşacık yapıyor. Fiyatı biraz yüksek olmasa daimi saç kremim olurdu :)
- Yağlı Saçlar için Sülfatsız Şampuan: (Kağıdı soyuldu :) ) Bu şampuanın yarısı dolu geldi. Erkek arkadaşım kullandı. En başlarda köpürmemesinden şikayet ederken, sonra çok hoşuna gitti ama ensesinde kepeklenme yaptığını söyledi. Ancak ona rağmen bir daha sipariş vermemi hatırlatıp duruyor :)

Doa Kozmetik'in saç ürünleri saçlarıma çok iyi geliyor. Hatta son zamanlarda saçlarıma Doa Kozmetik ürünleri hariç başka bir şey kullanmaz oldum. Hem saçlarım çok daha çabuk uzuyor (ilginç bir şekilde :) ) hem de eskisi kadar kırılmıyor. Severek kullanıyorum anlayacağınız.

Zamanında delinin biri kuyuya taş atmıştı, vay efendim Doa Kozmetik'in izin belgesi yokmuş vs. Doa Kozmetik açıklama yapmasına rağmen, Kadınlar Kulübü'nde dönen muhabbetin sonunda kuyuya taş atan delinin özür dilediği sayfaya kadar okumayanlar, haaala "izin belgesi yok" diye orda burda yazınca ben sıkılıyorum. Doa'nın yaptığı bilmem kaçıncı açıklama için buraya.
Doa'ya yönelik favori şikayetlerimden biri de "yaa çok ucuz, güvenemiyorum". Bi kere Doa'nın sudan ucuz olduğunu düşünmüyorum, fiyatlar makul. İkincisi, kimse çok pahalı bir markaya "neden bu kadar pahalı" demiyor ama ucuz olunca şüpheleniyor. Doa Kozmetik bu işi büyük paralar kazanmak için yapmıyor. En basitinden, eğer öyle olsaydı sitelerindeki ürün tanıtımında şu paragrafı yazmazlardı:


Bu kadar beğendiğim yönlerini sayınca kendimi reklam yapıyormuş gibi hissettim, biraz da memnun olmadığım yönlerinden bahsedeyim. 
Müşteri hizmetleri gerçekten çok yetersiz. Yorumlardan okuduğum kadarıyla, mail'lere cevap verme alışkanlıkları yok. Siparişler çok geç gönderiliyor. Bunun nedenini, indirim yaptıkları zaman çok fazla yoğunluk olduğunu, o yüzden siparişleri yollamakta geciktikleri şeklinde açıklıyorlar ancak normal zamanda verilen siparişler de 3-4 günden aşağı gelmiyor. 
Blog'lardan okuduğum birkaç memnuniyetsizlik şöyle,

Az önce bahsettiğim sülfatsız şampuanın yarısı dolu geldi, blog'lardan okuduğum üzere herkeste aynı sorun var. Bir şekilde telafi edilmesi gerekiyordu, zira kullandığımızdan bir şey anlamadık desek yeridir.

Bir de öğrendiğim üzere katı parfümlerini üretmeyeceklermiş artık. Japon kirazı kokusu için haftalardır sitelerine girip kontrol ediyordum, benim açımdan üzücü oldu.

Bayağı uzun bir yazı olmuş, umarım sıkılmamışsınızdır :) Yakınlarda yine bir sipariş vermek istiyorum; sizin beğenerek kullandığınız ürünler var mı, neler?

21 yorum:

  1. Kesinlikle Doa Kozmetikten çok memnunum. Hindistancevizi ve Shea yağı, saç dökülme karşıtı bakım yağı ve toniği bir de yağlarından kullanıyorum. Hiç sıkıntı yaşamadım ürünlerinde. Bende o çok ucuz yaa diyenlere şaşırıyorum. Pahalı olsa bu sefer pahalı yaa diyecekler sanırım :) Kullandığın saç maskesi ne zamandır aklımda ama katı parfüm bekliyordum ben de sipariş vermek için üretilmeyeceği üzdü şimdi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saç dökülme karşıtı yağın methini çok duydum, ben de denemek istiyorum onu.
      pahalı olsa hiç sorgulamazlar bence ya, "pahalıysa bir hikmeti vardır" düşüncesi var insanlarda :)

      Sil
  2. doa kozmetiği severim ben fiyatları cok uygun biraz aksaklıklar var müşteri hizmetlerinde ama inşallah düzeltirler

    shea yağını aman diyim istenmeyen tüylerin oldugu bölgelere sürme karartıyor eşim saçlarına kullanıyor inanılmaz farketti saçlarda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa ciddi misin? geçen koltukaltımı kestim jiletle, shea yağını sürdüm, acısı geçti hemen. kararma vs. olmadı. bir kereden bir şey olmaz herhalde :)

      Sil
  3. Merhaba, ben katı parfümleri bugün mail yoluyla sordum vegan marka olma yolunda oldukları için sanırım eylül ya da ekim ayı gibi yeniden üretimi başlanacakmış. Ben şimdiye kadar sayısız mail gönderim her seferinde aynı gün yanıtlandı sanırım diğer arkadaşlar böyle şeylerle karşılaşmışlar ama iyi niyetli bir firma olduğunu düşünüyorum

    Sevgiler Müge

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canım, ben de firmanın iyi niyetli olduğunu düşünüyorum ama mail'lerine cevap alamayanlar çok fazla.
      facebook'tan yaptıkları açıklamayı okumuştum, başka bir madde üzerinde çalışıyorlarmış. ama eylül-ekim çok uzak bir tarih :S

      Sil
  4. shea ve hindistan cevizi yağlarını çok beğeniyorum. diğer aldıklarım da idare eder diyebileceğim ürünler. benim siparişlarimde çok sorun olmadı aslında yani oldu da telafi edilebilirdi. birinde shea yağı yerine ayak kremi göndermişlerdi. birinde de hindistan cevizi yağımı eksik yollamışlardı mail atınca ertesi gün yollamışlardı.
    fiyatlar konusunda haklısın. aslında gayet de olması gereken fiyatlar. biraz iherb gezersek anlıyoruz fiyatların o kadar da düşük olmadığını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayak kremi sattıklarını bilmiyordum :)
      aynen. şampuanlar ve saç kremleri pahalı bile sayılabilir mesela. (maliyeti yüksek olduğundanmış sebebi)

      Sil
  5. canım ben de eşime almıştım yağlı saçlar için sülfatsız şampuan.aynen yarısı dolu geldi.eşim fenalık geldi bu şampuandan diyip bitirmeden başka bir şampuana geçti bile.sakın bidaha alma dedi köpürmüyormuş yayılmıyormuş falan:)japon kirazı ben de var.kullanmasaydım seve seve yollardım sana.Gönderdiğin limon çiçeğine de bayıldım japon kirazının yanında uslu uslu oturuyor :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim erkek arkadaşım da yarısı dolu olmasına rağmen bayıldı şampuana :) saçları döküldüğü için şampuan konusunda çok hassas, kolay kolay beğenmez. sülfatsız deyince ilgisini çekti :)

      ben limon çiçeğini çekiliş için almıştım, bir tek o kalmıştı. japon kirazı gelince ondan 2-3 tane alırım diyordum ama yalan oldu :)) beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  6. sampuanın yarısı dolu geldı
    maıl attım we tamamı dolu yenısını gonderdıler
    musterı hızmetlrı ıı bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin adına sevindim. mail'lere cevap vermediklerini okuyunca benim aklıma gelmedi mail atıp durumu bildirmek.

      Sil
  7. benimde cok merak ettigim yagli saclar icin olan urunleri :)
    denemek lazim en kisa zamanda canim saol

    YanıtlaSil
  8. Delinin biri benim herhalde.. Ben de blogumda yazdım, isteyene aldığımız hammadeyi sattığımız bilmem neyi gösteririz dediler.
    Şampuanın dolumunda sorun oluyormuş, böyle bir açıklama olamaz.. Bu üretimin başında hiç mi kimse durmuyor? Gayet insan eliyle paketlenip geliyor o zaman da mı görmüyorlar? Mail adresimi bildikleri halde herhangi bir belge göndermediler. Şampuanın yenisini de istemediğimi söyledim zaten kullanılmayacak kadar kötü. Shea yağını ısrarla dudaklarımda kullanıyorum hiçbir faydasını görmedim.. Kimseyi mutlu etmek için bir üründen memnun kaldığımı söylemek zorunda değilim..
    Ayrıca bakanlıklarla işimiz yok diyorlar ama üretim de yapsalar, dolumda yapsalar bakanlığa bildirim yapmak durumundalar. Her türü aromatik yağ üretimi tarım bakanlığının iznine tabii, bizim ürünlerimiz harici kullanım için diyorlar bu durumda da sağlık bakanlığı izni gerekiyor.. Ambalajda bildirim yapma zorunluluğu yokmuş, konu uzamasın diye kendi blogumda bir şey demedim. Ama içerik listesi, üretim tarihi vs yazmak zorundalar, yağların üzerinde %100 natural gibi bir ifade var, bu bir içerik listesi değildir.. Yani delinin biri kuyuya bir taş attıysa, Doa'da bunu her yere "biz çok ucuzuz, biz en iyiyiz" demekle mi ispatlamış oldu?.. Kadınlar kulübü de tam bir çılgınlar topluluğu, doa açıldığından beri birileri oradan reklam yapıyor, onların firmadan olduğu düşünülüyor, aynı zamanda başka doğal ürünler ve markalarda yerden yere vuruluyor.. Dolayısıyla bana inandırıcı gelmeyen şeyi paylaştım, mutluyum.. Bunları blogumda, facebook sayfalarında ve burada yazmak bana bir şey kazandırmaz aksine tepki çekerim ama gerekirse deli olmaktan da mutluyum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birincisi, yazıda da belirttiğim üzere Kadınlar Kulübü'nde ortalığı bulandıran kişiye o benzetmeyi yaptım. O kişi sensen bilemem.
      Kadınlar Kulübü'nde o tartışmanın sonunu okuduysan, orada belgeyi yayınladılar, sana ayrıyeten göndermedilerse onu da bilemem.

      Ben bütün ürünlerinden memnunum, maskeleri saçlarımı yumuşacık yaptı, yağları da aynı şekilde. Kolay kolay şampuan beğenmeyen erkek arkadaşım şampuanlarından isteyip duruyor. Kimseyi mutlu etmek için beğendiğimi söylemiyorum, saçlarım eskisine göre çok daha sağlıklı olduğu için memnun olduğumu söylüyorum.

      Bendeki ürünlerinde içerik listesi ve üretim tarihler vs. var. Hatta şimdi kontrol ettim, hindistan cevizi yağı dışındaki ürünlerin hepsinde üretim tarihi gibi bilgiler var kutuların altında ya da etiketlerinde. Doa'nın hiçbir zaman "biz en iyiyiz" dediğini de görmedim, aksine kendi eksikliklerini çok rahat dile getirebiliyorlar.

      Kadınlar Kulübü'nde reklam yapıldığı olayına da inanmıyorum. O sitede onlarca kişi Doa hakkında yorumlarını paylaşmış ve çoğu memnun. Doa'nın o kadar kişiyi parayla tutacağını zannetmiyorum. Ha, tutsalar bile, ben hiçbir zaman Kadınlar Kulübü gibi bir siteden aldığım tavsiyeyle bir şeyler almam...

      Sil
    2. Benim blogumdaki tartışma zaten yağlarda içerik listesi olmaması ve izin olayıydı.. Çünkü bir sürü yağını aynı anda aldım ve hepsi bir şişe zeytinyağından doldurulmuş gibi aynı görünüyordu. Bu konudaki sorularıma yanıt vermediler, blogumda paylaşınca yanıtladılar..
      Kadınlar kulübündeki yazılanlarla hayatını değiştirecek insanlar var, onlara sadece üzülürüm. Başka bir firmanın kasten kötülendiğini, onların ürünlerinin ise şişirildiğini biliyorum dolayısıyla ben orada da kendi blogumda da objektif görüşlerimi yazdım, beğenmediğim ürünleri söyledim...
      Yazını görünce çok sinirlendim, biraz sert yazmış olabilirim çünkü link vermen falan hedef gösteriyor gibi olmuş. Ne istiyorlar bu Doa'dan gibi olmuş yakın zamanda ben de tartıştığım için cinlendim :s

      Sil
  9. Ben de Doa ürünlerinin çoğundan memnunum. Kadınlar Kulübü sayesinde tanıştım bu markayla. Bence de birkaç kişi bariz reklam yapıyor diye düşünüyorum, özellikle doa ürünlerini övüyorlar, hiçbir şekilde yan etkisi olamaz ya da çıkan herhangi bir istenmeyen etkiyi kullanan kişiye bağlamalar vs. fazlasıyla zorlayan kişiler var. Dolayısıyla pek güvenemiyordum ama yine de merakımdan alışveriş yaptım, hatta toplamda 4-5 kere alışveriş yapmışımdır:)), memnunum hepsinden, hatta tekrar aldığım alacağım ürünleri var, daha iyi bir firma olurlar inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadınlar kulübü gibi bir siteden medet umacaklarını zannetmiyorum ya, seviyesi belli bir site, firmanın adını daha da batırır bence :)
      benim memnun kalmadığım ürünleri olmadı şimdiye kadar, zira her ürünlerini araştırıp alıyorum. beğenilmeyen ürünler de var mesela. ürün çeşitliliklerini arttırmalarını çok istiyorum :)

      Sil
  10. deli gibi araştıran, orta çağda yaşasam cadı diye yakılacak ot çöp kaynatıp içen sağına soluna süren biriyim..doa kozmetik'de satılan neredeyse her ürünü aldım kullandım..erişilebilir fiyata düzgün ticaretle iş yapılıyor. Ticari olarak profesyonel değiler..öyle müşteri servisleri yok..yani dünya umrunda değil insanların keyif için kurdukları bi yer gibi sanki..zaman konusunda dakik olmama rağmen doa gecikmelerine sinirlenmiyorum. özetle..alcam ben hep..öyle..beğenen de alacak..beğenmeyen de başkasından alacak..o ka:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha, aynen bence de, keyif için yapıyorlar. zaten fiyatlardan da anlaşılıyor.
      bu arada ben bu yorumu neden bu kadar geç görüyorum ya?! o.O

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis