18 Aralık 2012 Salı

M.A.C.'te Makyaj Eğitimi!

Bu yazıyı, makyaj yapmaya yeni başlayan ya da eksiklikleri olduğunu düşünen arkadaşlara belki yardımım dokunur diye yazmaya karar verdim. (tabii bir de öğrendiklerimi unutmamak için :) )

M.A.C. Cosmetics'in Bursa'da açıldığından daha önce bahsetmiştim. Geçen hafta, Zafer Plaza AVM Facebook üzerinden bir yarışma düzenledi. Ödül, M.A.C.'te makyaj eğitimiydi! Heyecandan elim ayağım titrer halde yarışmaya katıldım ve doğru cevap veren ilk 10 kişiden biri olarak, kazandım! Hemen Zafer Plaza M.A.C.'i aradım ve bugün için randevu aldım. 

M.A.C.'in İstiklal Caddesi şubesi çalışanlarından dolayı çekine çekine gittim ama M.A.C. Bursa çalışanları o kadar sıcakkanlı ve yardımsever ki, 1 dakika bile geçmeden ısınıverdim! :) 

Beni arkadaki özel makyaj odasına aldılar ve make-up artist'im Berk Bey'le (o heyecandan ismini sormayı unuttum ama bana verdiği kağıtta böyle yazıyor) nasıl bir makyaj yapacağımızı kararlaştırdık. 4 adet far seçmemi söyledi (o kadar çoklardı ki, seçemedim!), o da tenime uygun makyaj malzemelerini seçip getirdi. Sonra da birlikte farlarımızı seçip içeri geçtik.
Kendisi bir yandan da kullandığımız ürünleri, yaptığımız makyajı adım adım not etti. Onun fotoğrafları da aşağıda.

Adım adım yazacağım... 

YÜZ:
1- İlk olarak yüzüme Fix Plus Spray sıkıldı. Çoook güzel kokuyor ve kokusu çok kalıcı! Parfüm niyetine bile kullanılabilir :)
2- Sonra, Mineralize Charged Water, Mouisture Gel sürüldü. (Bunu 187 no'lu fırçayla sürdük) Hemen kuruyan bir nemlendirici krem. Çok sevdim.
3- Onun üzerine M.A.C.'in yeni çıkan Prep + Prime BB Cream sürüldü. (BB Cream'ler pıtrak gibi çoğalırken, M.A.C.'in bunu yeni çıkarması, daha gelişmiş ve farklı bir şeyler yapmak istemesiymiş. Aslında bu BB Cream sahne arkasında aylardır kullanılıyormuş ama piyasaya yeni sürmüşler. Bunun diğer BB Cream'lerden farkı, yüzdeki yağı dengelemesiymiş) (Bunu da 187 no'lu fırçayla sürdük)
4- Göz altlarıma Prep + Prime Vibrancy Eye Primer (önce pıt pıt, daha sonra içten dışa, dıştan içe göz altlarınızı gerginleştirerek sürüyoruz)
5- Matchmaster Fondöten (187 no'lu fırçayla sürdük)
6- Mineralize Loose Foundation (187 no'lu fırçayla sürdük yine :) )
7- Göz altları için Mineralize Concealer (kapatıcı fırçasıyla sürdük) Gerçekten etkili bir ürün, elimdeki ürün biterse alabilirim.

GÖZLER:
1- En başta Painterly Paint Pot'u göz kapağına sürdük. (Burada dikkat etmeniz gereken şey, birikmesini önlemek için göz pınarından dışa doğru, tek bir yönde sürmeniz. Zaten fırçanız da bu konuda yardımcı oluyor)
2- 224 no'lu fırçayla göz kapağının üzerindeki kemikle göz kapağından kaşa kadar olan bölgeyi farla belirginleştirdik, kaşı kalkık gösterdik. (göz pınarına da sürmeyi unutmayın) Kullandığımız far, wedge.
3- 275 no'lu fırçayla göz kapağına açık renk farımızı sürdük. (Arena, şahane bi renk!)
4- Gözün dış kısmından başlayarak, göz kapağının yarısına kadar daha koyuca bir farımızı (biz Folie kullandık) 275 no'lu fırça ile üçgen şeklinde sürdük, 224 no'lu blending fırçası ile tüm göz kapağına dağıttık.
5- 224 no'lu fırça ile 4. maddedeki fardan biraz daha açık ton olan farımızı (Corduroy) göz kapağının üzerinden kaşımıza kadar sürdük. (Gölgelendirme) Ve kaş dibini de hafif fırça darbeleriyle, göz kapağına ilk uyguladığımız açık renkli farla (Arena) doldurduk.

6- Technakohl - Graphblack göz kalemini üst göz kapağının içine sürdük. Akmaz, bulaşmaz kaliteli bir göz kalemidir, bende kahverengisi var, çok beğeniyorum.

7- Kirpikleri kıvırdık, In Extreme Dimension Lush maskara sürdük. (Fırçayı kirpik dibine getirip sağa sola sallayıp, daha sonra yukarı doğru sürdük. Sağa sola sallamanız ne kadar iyi olursa kirpikleriniz de o kadar dolgun görünüyor :) ) Sonra da, fırçanın yuvarlak ucuyla kirpiklerin tek tek üzerinden geçtik. Alt kirpikleri de fırçanın yuvarlak ucu sayesinde kolayca ve etrafı boyamadan, yavaş vuruşlarla belirginleştirdik.

İşte asıl maskara sürdükten sonra aynadaki görüntümü tanıyamadım! Resmen takma kirpik takmış gibiydim! Bundan sonra maskaraya ayrı bir önem vereceğim. 

M.A.C.'in bu maskarası da yeni çıkmış ve çok beğenilmiş. Fırçasının yuvarlak ucu uygulamayı kolaylaştırıyor. Elimdeki 49187 adet maskara biterse almayı düşünüyorum :)

8- Üst göz kapağımın yarısına ve alt göz kapağımın tümüne Forever Green göz kalemi sürdük. Bu renk gözlerime bir canlılık kattı. Ben risk almamak için kahverenginin bir tonunu seçtim ama make-up artist'im bunu yakıştırdı, çok da güzel oldu :) Göz kalemini en son sürmemizin nedeni, kirpiklerin ne kadar çıkacağını, hacimleneceğini görüp, daha sonra kirpikle göz kapağı arasında boşluk kalmasını önlemek içinmiş.

9- Kaşlarımı Brow Set, Show-Off ile belirginleştirdik. Önce Beguile'yi denedik, o da güzeldi ama Show-off kadar belirginleştirmedi kaşlarımı. Show-Off muhteşem bir ürün! Hem çok doğal duruyor hem de uygulaması çok kolay. Kaşlarınızı tarar gibi uyguluyorsunuz. Daha önce kaşlarıma hiç makyaj yapmadım ama aradaki farkı gördükten sonra bu ürünü en kısa zamanda almaya karar verdim!


YANAKLAR:
1- Elmacık kemiğimi Mineralize Skinfinish Natural Deep Dark ile gölgelendirdik. (Fırçayı dıştan içe doğru sürmek gerekiyor.) Şakaklarımı da hafifçe gölgelendirdik.
2- Sonra da aynı hatta Pinch Me allığı içte dışa doğru sürdük. ama gölgelenen yerin başlangıcını kapatmayacak şekilde.


DUDAKLAR:
1- Boldy Bare dudak kalemiyle dudağımın hattını çizdik ve dudaklarımı kalemle hafifçe boyadık. Aslında bu haliyle bile oldukça hoş durdu :)
2- Üzerine de doğal renkli bir lipglass sürdük. (numarasını bilmiyorum ama çok kalıcıymış, hala çıkmadı)

Son olarak da Studio Fix Sprey'imizi bir daha sıkarak makyajımızı tamamladık.
Aynadaki görüntüme inanamadım, resmen farklı bir kişiydim :) AVM'den dışarı çıktığımda insanlar bana daha dikkatli bakıyordu :P Makyaj eğitimimi akşam dışarı çıkacağım bir gün almadığım için çok pişman oldum, şu güzel halimle evde oturuyorum :/

Eve geldiğimde hava kararmıştı ve fotoğraf makinem yapay ışık altında çok dandik çektiği için maalesef yüz makyajımın fotoğrafını koyamıyorum... Hatta şu anki görüntüm fotoğraflarda göründüğünden kat kat güzel ama makine yüzünden onu da gösteremiyorum size :/


Ders toplam 1,5 saat sürdü. İşte bu dersten öğrendiklerim:
1- "Doğru ürünleri kullanıyor muyuz?" En başta bu soruyu kendimize sormak lazım.
2- M.A.C. 187 no'lu fırça her şeyle kullanılabilir, nemlendirici kremle bile. En kısa zamanda edilinelecek!
3- BB Cream'in üstüne fondöten, onun üzerine de loose foundation kullanılabilir.
4- Kahverengi gözlüler her renk farı kullanabilir, bu yönden avantajlıdırlar. (Moru bile kullanabilirmişiz!)
5- Dudak kalemini sürerken üst dudağımızın ortasındaki kavisi es geçmemeli, aksine belirginleştirmeliyiz.
6- Fırça kullanırken elini korkak alıştırma!
7- Fondöteni, kapatıcıyı vs. sert değil, yumuşak fırça darbeleriyle sür. Boca etmene de gerek yok. Hem boca eder hem sert sert sürersen makyajın doğallığı gider. Yine aynı şekilde, fırçayla bir kez geçtiğin yerden bir daha geçmene gerek yok. Yoksa kat kat bir görüntü oluşur.
8- Göz makyajı yapmak için göz kapağının üzerine kalem ya da eyeliner sürmek şart değildir.
9- M.A.C. fondötenlerin çoğu göz altına da uygulanabiliyormuş!
10- Maskarayı sürerken bırakın fırça kirpiklerinizi kavrasın, aceleci davranmayın.

Eveeet!
Öncelikle Make-up Artist'im Berk Bey'e, sonra da bana bu imkanı tanıdıkları için Zafer Plaza AVM'ye sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum! Makyaj hayatımda bambaşka bir sayfa açıldı sayenizde!

9 yorum:

  1. Süper bir yazı olmuş keşke makinen iyi çekebilseydi de bakabilseydim ya :( MAC'de ücretsiz makyaj uygulaması yaptırıp yüz şeklimize nasıl bir makyajın ve hangi renklerin uygun olabileceğini öğrenme şansımız var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum :)
      ücretsiz makyaj uygulaması yapıyorlar mı bilmiyorum ama oraya gidip sorarsan çok yardımcı oluyorlar ;)

      Sil
  2. harfi harfine dikkatle okudum cok faydalı oldu. Yuze kat kat makyaj yapmayı sevmıyorum ama ozel bi günde olabilir denemek lazım vee en büyük hatam önce ruj sürüp sonra dudak kalemi kullanmakmıs.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üst üste bb cream + fondöten + fondöten bende hiç sırıtmadı, çok doğal durdu. işin sırrı her birini fırçaya azıcık alarak sürmekte ;)
      keşke şimdiki halimi canlı canlı görebilseydin, inanamazdın. lanet olsun fotoğraf makineme :/

      Sil
  3. Ne şanslısın :) Çok güzel bir deneyim olmuştur eminim yazından bu anlaşılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen! bir an önce öğrendiklerimi uygulamak istiyorum :)

      Sil
  4. İzmir forum bornova'da mac açılmış, daha yeni öğrendim, onlar da mı yapıyor acaba, çok güzel bir etkinlik olmuş, mutlu günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gidip sorarsanız yardımcı oluyorlar. ben bir yarışmayı kazanarak gittiğim için daha uzun sürdü eğitim :)

      Sil
  5. çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler benim blogumada beklerim
    kelebeketkisi39.blogspot.com sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis