11 Nisan 2013 Perşembe

Kryolan'da Makyaj Eğitimi Rezaleti!

Bundan 1 ay önce, yakala.co isimli fırsat sitesinden Kryolan'da makyaj eğitimi fırsatı aldım. Sitede dediğine göre bu eğitim normalde 150 liraymış (!), ben 30 lira ödedim. Eğitimi Bursa, Nilüfer'deki Kristal Çarşı'da yer alan Katya isimli Kryolan şubesi verecekti. Birkaç gün önce randevu almak için aradım, "çok yoğun" olduklarını söylediler, ben de bugüne randevu aldım.
"Yalnız, gelirken kendi makyaj malzemelerinizi getirin" dediler, şaşırdım. Nedenini sordum, "bizim ürünlerimiz profesyonel, o yüzden yani" diye cevap verdiler. 
Birincisi, profesyonel ürünlerinizi makyaj eğitimi alanlara layık görmüyor musunuz? İkincisi, ben kendi makyaj malzemelerimi kullanacaksam niye makyaj dersi alayım? Bu derslerin bir amacı da o firmanın ürünlerini tanımak değil midir?
Daha önce M.A.C'te makyaj eğitimi almıştım, nemlendiricisinden kirpik kıvırıcısına kadar tamamen M.A.C ürünleri kullanıldı, başka markaların lafı bile edilmedi. Sanırım M.A.C kendilerinin yanında amatör kalıyor :)

Gördüğünüz gibi fırsatın ilanında bile çelişkiler var. Önce 3 saat diyor, iki satır sonra süre 1,5 saate iniyor. İlan bile sakat.

Neyse, bugün belirttikleri saatte, bir arkadaşımla Katya isimli Kryolan şubesine gittim, içerisi bomboştu. "Çok yoğunuz" deyince ben de adım atacak yer yok zannediyordum. Arka odadan bakımsız, çok kötü makyajlı bir bayan çıktı. Ben bana makyaj yapacak "makyöz"ü ararken, "buyrun, geçin" dedi. Kendine bile faydası olmayan birinin bana "eğitim" verecek olması fikri pek sıcak gelmedi.
Tam geçerken, arkada oturmakta olan arkadaşımı sordu, "o beni bekleyecek" dedim, kadın "öyle kabul edemiyoruz, sonuçta izleyip tekniği öğreniyor" dedi, "oturacak altı üstü, bir şey yapmayacak" dedim, "olmaz, gitsin dışarıda beklesin!" dedi. Arkadaşım şok oldu, tamam ben giderim, sorun değil falan dedi ama benim tepem attı, sonuçta arkadaşımı resmen kovdular. Hemen yakala.co'yu arayıp kuponumu iptal ettirdim. Ben telefonla konuştuğum sırada, bana makyaj eğitimi verecek olan bayan, dükkandaki diğer bayanın kaşlarını alıyordu. Kuaförlükten "makyöz"lüğe geçiş yapmış anlayacağınız :) Sephora'da bir köşede kaş alındığını düşünsenize... :))

Kryolan bayilik sistemiyle mi çalışıyor, bilemiyorum. Bursa/Nilüfer şubesindeki kadın yüzünden Kryolan firmasının imajı benim için yerin dibine battı. Kryolan ürünlerini merak ediyordum, bu olaydan sonra bir daha önünden bile geçmem, kimseye de tavsiye etmem. Bayilik verdiğiniz / şubelerinizde çalıştırdığınız insanları biraz özenli seçin lütfen!

Son sözüm de Kryolan'dan makyaj eğitimi almak isteyenlere... Youtube'daki makyaj video'larını izleyerek çok daha iyi makyaj yapmayı öğrenebilirsiniz. O kadar para verip bir de üstüne kuaför makyajı yaptıracağınıza, o parayla kaliteli bir ürün alın daha iyi.

DÜZELTME YAZISI İÇİN BURAYA:
http://www.akmayangozkalemi.blogspot.com/2013/04/kryolanda-makyaj-egitimi-rezaleti_17.html

48 yorum:

  1. o çok gizli teknik neydi acaba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tekniğin birinci kuralı, bu teknikten kimseye bahsetmemek.
      ikinci kuralı, bu teknikten hiç kimseye bahsetmemek.

      o yüzden arkadaşımı dışarı yollamak istediler zaar :)

      Sil
    2. hahahahaha like butonu olsa da bassam

      Sil
    3. bak ben de merak ettim

      Sil
  2. Üzüldüm yani gayet kötü olmuş.. Hem de cidden hiç profesyonelce değil.. Ayıp etmişler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben neyse, arkadaşıma çok ayıp oldu. bir özürü hak ediyoruz ama hiç umudumuz yok o konuda.

      Sil
  3. AAA çok şaşırdım, nasıl ya. Resmen şok oldum okurken. Kryolan gibi bir firmadan böyle bir durum beklemezdim. İyi ki yazmışsın. İyi ki öğrenmişiz... Bu yazını Kryolan'ın mutlaka dikkate alması gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Kryolan'ı M.A.C ayarında, çok profesyonel bir firma zannediyordum, öğrenmiş oldum böylece. Dikkate alacak olsalardı çalışanlarını eğitimden geçirirlerdi, bakalım bekliyoruz yine de...

      Sil
    2. Ben de aynen bi fırsat sitesinden almıştım Kryolan'ın makyaj eğitimini, fiyat 50tl idi. İstanbul bağdat caddesi şubesinde almıştım. Gittiğimde kalabalıktı ama sıkıntılı bi ortam değildi. Tamamen markaya ait ürünleri kullandırdılar, hiç öyle kendi malzemelerinizi getirin diyen olmadı. Çok enteresan Bursa'da neden böyle tuhaf bi yaklaşım oldu acaba. Demek her şube aynı değil. Dediğin gibi, çalışanları dikkatli seçmeleri gerekiyor. Marka imajını zedeleyecek şeyler bunlar. Hiç mi dikkate almıyorlar acaba?

      Sil
  4. Çok amatörce bir yaklaşım vaktini çalmaları üzücü böylece..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amatörden de öte. hem vaktimizi çaldılar hem sinirlerimiz bozuldu.

      Sil
  5. merhaba, ben de bu markanın ürünlerini çok merak ettiğim için Adana'daki tek şubelerine gitmiştim ama görevli hanımlar bu zamana kadar karşılaşmadığım türden çalışanlardı. ürünleri araştırıp kafamda belirleyip gitmişim bir ürün soruyorum o şöyle şöyle..e denemek istiyorum diyorum onun tonu yok bu size olmaz yok bilekte bakın. yüzümdeki makyajı bile ıslak mendille silmeye kalktılar bir rica minnet iş yapıyorlar ve çok sevimsiz incelikten uzak insanlar. üzerinden yarım yıl geçti dahası da vardı o gün mağazada yaşadıklarımın ama çoğunu unuttum. aynı gün markaya bu konuyla ilgili mail atmaya çalıştım gitmedi, hata verdi bilmiyorum mail aktif bile değil belki ama kati surette Kryolan'a gitmem bir daha.
    Sevgiler, Müge

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kryolan'ın ürünleri kaliteli olabilir ama eleman seçimi ne yazık ki öyle değil. Sanırım her isteyene bayilik veriyorlar, böylece makyajdan anlamayan, daha önceki tek iş tecrübesi kuaförde makyaj yapmak olan kişiler make-up artist havalarına giriyorlar.

      Bana makyaj eğitimine gelmeden önce yüzünüzü temizleyin demişlerdi, "yuh artık, makyaj temizleyicileri de mi yok" diye düşünmüştüm, ıslak mendille makyaj temizlemeye kalktıklarına göre durum diğer şubelerde de farklı değil :)

      Kryolan'ın Adana şubesi Gazipaşa'daydı sanırım. Ben de mağazanın önünden geçerken çok sevinmiştim Adana'da da Kryolan açıldığına. Çalışanların seviyesini görsem sevincim kursağımda kalacakmış demek ki :)

      Sil
    2. Bana da arkadaşım önerdi kryolan markasını,o ürünlerin birçogunu kullanıyorum dedi gerçekten anlatıldığı kadarmış.ben kryolan adana şubesinden köpük fondoten aldım gerçekten çoook güzel daha önceden kullandıklarımdan o kadar farklı ki hiç elime bulaşmıyor sanki cildime hiçbirşey sürmemiş kadar hafif.yaz için bu daha iyiymiş diğer dnedikleri de güzeldi ama özellikle tüpte bi fondoten denediler acayip yüzümü değiştirmişti. kalemi de çakmakla ısıtınca akmıyormuş filan dediler ama henüz almadım.Ama çok ilgiliydiler gerçekten haklarını yemeyim şimdi.tekrar gitmeyi düşünüyorum bahsederim yaşadıklarınızdan da.

      Sil
  6. Aaa bu konuştuğumuz fırsat mı? Fırsat denilemez gerçi ona artık.. Dünyayı kurtaracak bi sırrı açıklayacaktı heralde ondan gönderdi arkadaşını :) İşe bak ya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ta kendisi :)
      aynen, engin makyaj bilgisiyle (!), top secret teknikler öğretecekti bana. arkadaşım engel oldu, tüh :)

      Sil
  7. böyle özensiz organizasyonlara sinir oluyorum ya
    üzülme canım yapacak bir şey yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendi gösterdiğim özene yanıyorum şimdi. haftalarca bir gün ayırmaya çalıştım bu eğitim için. bugün bir saate yakın makyaj malzemelerimi topladım. keşke önceden gidip ortamı görseymişim, direkt vazgeçerdim kesin.

      Sil
  8. Yakala.co'ya durumu bildirdim, "firmanın kendi tercihi, şikayet etmeniz bir şeyi değiştirmez" dediler. Yani yakala.co'da da sorun var.
    İlanda "kendi makyaj malzemelerinizi de getirebilirsiniz" yazıyordu, ben de ne gereği var, yeni ürünler denemiş olurum diye düşünmüştüm. Adamların kastettiği "kendi makyaj malzemelerinizi getirin"miş :)
    Nereden ne kapabilirsem kar diye makyaj eğitimlerini kaçırmamaya çalışıyorum ancak artık daha seçici olacağım :)

    YanıtlaSil
  9. Canım şanssızlığına çok üzüldüm. Ben de iki yıl önce bir fırsat sitesi aracılığı ile Kariyer Eğitim Kurumlarına gitmiştim ve çok memnun ayrılmıştım onlar da Krayolan kullanıyorlar yaklaşık 15 kişiydik hepimize ayrı ayrı cilt tonumuzla uyumlu renkleri dağıttılar. Eğitmenimiz de ekibide harikalardı.
    Keşke her yerde aynı özeni gösterebilselerdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle özenli bir eğitim bekliyordum. MUA'ların eğitim vereceğini umuyordum en azından. Sonuçta koskoca Kryolan dersin. Belli bir standartları olmalı...

      Sil
  10. Hiç ısınamadığım bir pro makyaj markası varsa kryolandır.neresi proysa artık..Sephorada kaş alınıyor bu arada,benefit kaş barında normal kaş fiyatının 10 katı fiyatına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu saatten sonra benim gözümde her şey 1 milyoncu kozmetiğinden de kötü durumdalar. Her şey 1 milyoncularda personel en azından güler yüzlü :)

      Hahaha, gerçekten mi? Sephora'da bi köşede iple kaş alındığını gözümde canlandıramıyorum bir türlü yahu :)

      Sil
    2. :) ipten daha da kötü, wax(ağda) ile alıyorlar.kaşının ortasında ağdayla güzelleşmeye gelen diğer bayan müşterilere müthiş örnek oluyorsun,tecrübeyle sabit :)

      Sil
  11. bende uzuldum senın adına burada yazman cok iyi oldu hepimiz daha dıkkatlıyız bu markaya bundan sonra. :)

    YanıtlaSil
  12. Kryolan'nun müşteri memnuniyetine önem vermediğini düşünüyordum, bu post beni haklı çıkarttı

    YanıtlaSil
  13. kendi makyaj malzemelerin kullanılacaksa kryalon makyaj eğitimi adı altında düzenlenmesi ve tecrübesiz insanların eline bu işin teslim edilmesi markaya hiç yakışmamış.

    YanıtlaSil
  14. çok saçma olmuş gerçekten de, ne kadar özensizce ve kaba bir tutum, ayıp vallla

    YanıtlaSil
  15. Bir sürü saçma kupon benimde böyle elimde patladı, fırsat sitelerinden uzak durmalı.. Yaşadıklarınız beni bile sinir etti, Kryalon böyle giderse adı sanı anılmaz zaten..

    YanıtlaSil
  16. nasıl bir "profesyonellik"miş bu anlamadım valla. müşteri memnuniyetine önem vermeyen firmalardan nefret ediyorum. sırf bu yüzden Gratis'ten bile soğudum ben.

    YanıtlaSil
  17. piifff çok kötü bir deneyim olmuş ama kesinlikle şube farkı diye anlıyorum çünkü aynı fırsatı izmir için de yaptılar ben de aldım ve alsancaktaki kryolan da çok eğlenceli ve gayet profesyonel dakikalar geçirdim. tamamen kendi ürünleriyle detaylı anlatımlarla. Hatta iki kişi gittik birbirimizin makyajlarını seyrettik yorumlar yaptıkgüzeldi yani. Demek ki neymiş DENETİM ŞART :) geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  18. caniim benim gercekten cok uzucu bir ara adanadakine ugramayi dusunuyordum hevesim kacti

    YanıtlaSil
  19. Pes doğrusu, yaşadıkların gerçekten çok sinir bozucu, bende fırsat kuponuyla Kryolan danmı yoksa Mac tenmi makyaj eğitimi alsam diye düşünüyordum...O zaman benim adresim direkt Mac olacak..Yalnız arkadaşının bakmasına bile engel olmaları, hal ve tavırları çok iğrenç, onları internette rezil etmek gerek, iyiki yazmışsın bu yazıyı,hem geleceksin pahalı makyaj malzemeleri satacaksın ,üstelik ürünlerin y.dışında ne fiyatlara satıldığını biliyoruz, üstüne bir dünya vergisini kar payını koysunlar,ondan sonrada bayilerinde bu derece kalifiye olmayan eleman çalıştırsınlar!!!Bu kuponlarla alınan herşeydede bir pislik oluyor yaa, oda ayrı post konusu:)

    YanıtlaSil
  20. Çok ayıp çok... Ama bu markanın farlarını denemiştim tuğla gibi sür sür rengi yoktu. bana oldum olası sıcak gelmiyor zaten bu marka

    YanıtlaSil
  21. çok üzüldüm tatlım ya böyle olmasına ilk kez duydum şok oldum. kadının yaptığı nasıl bir tepkidir arkadaşına hey allah ım ya:(

    YanıtlaSil
  22. okuduklarıma üzüldüm ama sephorada bi köşede kaş alındığını düşünsenize lafınıza da çok güldüm :D benim de ürünlerini çok merak ettiğim bi firmadır kendisi,e tabi yazıyoruz aklımızın bi kenarına da bunları ;)

    YanıtlaSil
  23. Bir marka sadece ürünlerine değil, ürünlerini müşteriyle buluşturan ekibine de çok dikkat etmeli.Sonuçta ürünleri ne kadar kaliteli olursa olsun, müşteri memnuniyetini sağlamadıkları sürece "sadık müşteri" kavramının yanına bile yaklaşamazlar.

    Bu yazıyı yazman bence de çok iyi olmuş. Bu tarz yazılar ne kadar çok kişiye ulaşırsa o kadar kamuoyu oluşturur ve eninde sonunda firma temsilcileri bu konudan haberdar olur.

    Çok geçmiş olsun. Umarım Kryolan en kısa sürede seninle iletişime geçer ve konuyla ilgli bir değerlendirme yaparlar.

    YanıtlaSil
  24. Twitter'da duyuru yapınca ben de çok heyecanlanmıştım ama yazını okuyunca ben de çok üzüldüm. Hele ki Kryolan mağazasında böyle olması beni çok üzdü.

    YanıtlaSil
  25. çok üzücü bir olay olmuş ve kadının terbiyesizliğine hayret ettim arkadaşını resmen kovması çok saçma dediğin gibi kendine hayrı yokmuş bide kalkmış teknikten bahsediyor yazık

    YanıtlaSil
  26. sephorada benefitin kaş barları var bu arada kaş alınıyor :) geçmiş olsun talihsiz olmuş çok..

    YanıtlaSil
  27. Ben açıkçası şaşırdım alışverişmakyaj blogunun sahibesi Şebnem de Kryolan eğitimi alıyor ve blogunda resimlerle bu eğitimi anlatmıştı buradan bakabilirsiniz
    http://alisverismakyaj.blogspot.com/2013/05/kryolan-akademi-makyaj-egitimindeydik.html#.UZqE9KLwnTQ

    Çok güzel bir eğitim geçirdiğini okuduk ilginç sizinki çok talihsiz bir durum olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu olaydan sonra bir düzeltme yazısı da yayınladın aslında. bu gittiğim yer kryolan adını kullanan çakma bir yermiş. o link'teki eğitime ben de gittim, bu sefer gerçek bir kryolan eğitimi aldım. yazısı burada hatta: http://akmayangozkalemi.blogspot.com/2013/05/kryolanda-makyaj-egitimi-blogger.html ;)

      Sil
  28. http://akmayangozkalemi.blogspot.com/2013/05/kryolanda-makyaj-egitimi-blogger.html



    ön yargılı olmayın hemen bi yazıda ve bu linke bakın

    YanıtlaSil
  29. Daha bugün onların seminerindeydim makyaj felaketi sürekli kendilerini ve markalarını övgüler yagdirdilar başımız şişti ünlülere makyaj yapıyoruz diyen bayan Makyajdan anlamiyolar iki göz arasında binlerce fark var ve ürünler çok pahalı bende bir estetisyen adayiyim böyle olmak istemem

    YanıtlaSil
  30. Kryolan ürünlerini kullanıyorum gercekten profesyonel yanık izlerini bile kapatıyor işçilik size kalmış harikalar yaratabilirsiniz gelelim tanıtımını yapan uzmanlara burada anlatıldığı gibi bilgi fakiri ve saygisizlar

    YanıtlaSil
  31. Kryolan'dan soğunum bi an..

    YanıtlaSil
  32. kristal parktaki kryolan mağazasındaki kadın benzer şeyleri bana da yaptı.fondotenin rengi konusunda kararsız kaldım ve biraz tereddüt edince beni dükkandan kovmaktan beter etti.şişman esmer bayan çok kaba ve fevri.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis